Is het nou briljant of…?

Ik reed net op de fiets, je weet wel zo’n ding dat voortbeweegt dankzij het leveren van een inspanning, en kwam langs een reclame bord op een Abri (deze was nog wel heel gelukkig). In ene zag ik het.. was me nog niet eerder opgevallen maar daar was het. Een lastige marketing situatie of gewoon puur briljant?

Op de reclame uiting stond “Nu ook bij Vodafone de nieuwe iPad” Op zich niks schokkend maar mijn oog viel op “de Nieuwe ipad” Toen dat ding even geleden uitkwam na de iPad 2 bleek al snel dat ze het apparaat “de Nieuwe iPad” zouden gaan noemen. Geen cijfer of andere toevoeging waaraan je kan zien welke je hebt. Een leuk idee want in ene heeft iedereen het over “de nieuwe iPad” in plaats van de hutsefluts 78.

Maar wat nu als over 3 maanden de eerste beelden op internet verschijnen van een nieuwe versie. Wat gaat er dan gebeuren? Gaat dat dan de “nieuwe nieuwe iPad” heten? Of de “nieuwe iPad 1″ of zou het ding een andere naam krijgen? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk aangezien het verwerven van een goede brand naam niet zo simpel is. Zouden ze dan stoppen met maken? Is dit de laatste ‘nieuwe iPad” en gaan ze alleen nog maar oude maken? Of gaan ze het dan de “vernieuwde iPad” noemen?

Voor de mensen die wel eens wat met dakpannen te maken hebben gehad daar heb je dat ook. Daar heb je de “Oud Hollandsche pan” en dan heb je de “verbeterde Oud Hollandsche pan” en dan de “opnieuw verbeterde Oud Hollandsche pan” en wellicht ook nog wel de “Wederom opnieuw verbeterde Oud Hollandsche pan”. Hoe dan ook voor een “pannenleek” als ik niet meer uit te komen welke ik nou moest hebben.

Apple kennende zal er waarschijnlijk een briljante strategie achter zitten.. toch? Of zou het gewoon een enorme fuckup zijn? Zo van “oeps eeuuhh kut daar had ik nog niet aan gedacht” Hoe dan ook gedurende de 2 minuten fietstocht naar het schoolplein had ik in ieder geval wat te doen 🙂 Als iemand een ander briljant idee heeft?

Nu weer verder met zinnige dingen 🙂

4 thoughts on “Is het nou briljant of…?

  1. Tactiek ! Straks een geleende en dan ook in blauw. Something 0ld, something New, something Borrowed and something Blue

  2. Wat ik hoorde is dat Apple dat al jaren doet met zijn producten. Als ze nieuw zijn plakken ze er een nummer achter en zodra het product ‘volwassen’ is, houden ze daarmee op. Dan is het gewoon een iPad en kan niemand meer zien welke versie je nu precies hebt, omdat het er dan niet meer toe doet. Ondertussen komt er straks ongetwijfeld weer iets compleet nieuws op de markt, zoals ook gebeurde na de iPod en iPhone en iMac en de MacBook en noem het maar op. Het gebeurt volgens mij bij meerdere producten, maar ja omdat iedereen zo bezig is met Apple valt het daar meer op denk ik?

Reacties zijn tof.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.