Eredivisie?

 

Mooi nieuws vandaag voor Eredivisie live, Rupert Murdoch neemt een belang van 51% waarmee hij de meerderheid heeft gekregen. Buiten het feit dat dit grote consequenties lijkt te gaan hebben voor de voetbal liefhebber is het vooral een hele grote deal. De beste man (althans FOX) betaald er over een periode van 12 jaar meer dan 1 miljard voor. Dat is een 1 met 9 nullen om precies te zijn 1.000.000.000 en een beetje wisselgeld.

 

De clubs zouden hier van profiteren vertelde ze op het 8 uur journaal en dat is mooi! Ik ben daar blij mee dat de clubs daar van gaan profiteren. Het is een mooi moment nog maar eens de kosten die het voetballen met zich mee brengt onder de aandacht te brengen. Voetbal is leuk voor heel veel mensen, het is de nationale sport van ons kikkerlandje en we zijn er best goed in. We leveren toch al heel wat jaartjes uitstekende voetballers af aan het buitenland waar we op onze beurt dan ook weer rijkelijk voor betaald krijgen, net als de voetballers zelf trouwens. Voetballen is een sport die mensen trekt. De fans die de club door dik en dun steunen en er alles voor doen. De sport vader die zelf voetbalt en het leuk vind naar een wedstrijd te gaan en te kijken. De vader die met zijn zoon lekker wil genieten van de sfeer en uitbundigheid van het voetbal..

Voetbal trekt ook een klein aantal minder leuke mensen. Mensen die het leuk vinden met elkaar op de vuist te gaan en het voetballen daarvoor als kapstok te gebruiken. Als turnen de nationale sport was geweest waren ze daar wel geweest. Met groepjes gaan ze naar het voetballen en spreken af om lekker te gaan matten tegen die klootzakken van de andere club. En als ze dan matten dan wachten ze tot de politie komt en dan gaan ze samen verder tegen de politie. En als de politie niet snel genoeg komt of te soft is vieren ze hun gewelddadige lusten bot op winkelruiten, vuilnisbakken, bushokjes, lantaarnpalen, bankjes, stenen en een auto hier en daar.

 

Nou sprak ik over “we” 2 alinea’s terug alleen dat “we” is niet we maar “ze” . De clubs profiteren, de KNVB profiteert en de spelers.. sja daar begin ik niet eens over. Denk eens met me mee, we worden gevraagd om familieleden een paar uur te gaan helpen in de week omdat er te weinig ruimte is voor personeel omdat de zorg te duur aan het worden is. Ook is er een discussie of we een paar arme drommels die een zeldzame ziekte hebben wel moeten laten leven. Iedereen voelt de ellende van de crisis en op alle fronten moet bezuinigt worden.

 

Bezuinigen.. politie inzet bij voetbal… Ruper Murdoch… 1.000.000.000 …. salaris van voetballers (gemiddeld 305.000 per jaar) … …. ….

 

Ik zou het wel weten, ik zou beginnen bij het voetbal. Laat ze lekker meebetalen aan het handhaven van de openbare orde? Maak een “grote evenementen” belasting waarbij risico analyse de hoogte van het tarief bepaalt. Natuurlijk is het vals dat ik alleen het voetballen noem maar ik weet weinig andere evenementen (die met grote regelmaat terug keren) waar zoveel politie assistentie nodig is. Er is altijd wel wat. Als Ajax tegen Feyenoord  speelt lijkt dat verdomme wel oorlog!

 

Mijn idee?…  (en nee ik maak geen vrienden) belasten die handel!!! Graai ook maar even mee in het grote geld en zet dat in voor publieke doeleinden zoals zorg en andere zaken waar nu elke eurocent geknepen wordt! Als je een beetje handig bent levert dat in ieder geval een aantal tientallen miljoenen op per jaar en wie weet wel veel meer!

 

dat was um 🙂

Steun voor de banken

 

Met toenemende verbazing kijk in ‘s avonds naar het journaal en volg ik de dagelijkse berichten over de ellende waarin we schijnbaar verkeren. Begon met Griekenland dat per direct miljarden steun moest hebben omdat banken om dreigden te vallen. Daarna kwam Italië, Portugal, Spanje en wie weet wat er nog uit de grote hoed komt. Tegelijkertijd wordt Barclays in Engeland beticht van het beïnvloeden van de banken rente . En weet je.. er zit volgens mij nog veel meer vuil bij de banken.

 

Nee dit is niet het zoveelste betoog dat de banken de rotte appelen zijn, ik denk dat iedereen dat inmiddels wel weet. Ze zijn doorgeslagen in de zoektocht naar meer winsten. Papieren winst wel te verstaan. Idiote leningen over en weer en de klanten compleet gek maken met alle mogelijkheden wat betreft het lenen van geld. The sky was zeker niet de limiet bij “de banken”. Gek gemaakt zijn we om overwaarde op te nemen en uit te geven aan vakanties, boten en auto’s want immers de belasting betaalde lekker mee. Aflossingsvrij was het sleutelwoord. “Je betaald alleen de rente en tegen de tijd dat de lening afloopt heb je genoeg waarde in je huis alles in 1 keer af te lossen!” waren letterlijk de woorden die tot mij gesproken werden. Wat ze vergaten was dat daar een aanzienlijk speculatief gedeelte in zat want wie kon mij garanderen dat dit zou gebeuren? Ik hoef jullie niet uit te leggen dat….

 

Enfin, ouderwetse lul als ik ben, doorgezocht naar de juiste oplossing voor mijn vraagstuk. De spaarhypotheek was in mijn tijd (midden ’90) de meest populaire vorm. Niet de goedkoopste maar wel de meest veilige. Je sluit een polis waarin je afspreekt dat je premie betaald voor een verzekering die aan het einde van de looptijd voldoende geld heeft opgebracht om je huis af te lossen. Dat wordt aangevuld met het rentepercentage dat je overeen bent gekomen met de bank. Een sukkel als ik kiest dan voor de veilige weg en zet de rente gewoon vast voor 10 jaar. “Je bent gek, niet doen want” etc etc blah blah waren de woorden. Daar had ik vanzelfsprekend schijt aan.

 

De Spaarhypotheek dus, een ideale veilige oplossing voor mij. Goed betaalbaar en de zekerheid dat je niet met een restschuld blijft zitten. En wat scherts mijn verbazing.. De heer Gerrit Zalm wil dat we met zijn allen gaan aflossen. “Oh?” was mijn reactie.. “dat doe ik gelukkig” dacht ik nog maar daar dacht mijnheer Zalm anders over. De Spaarhypotheek zou moeten worden afgelost want immers we hebben te veel schulden. Wiens schuld was dat ook alweer? Iets met banken en provisie over afgesloten hypotheken? Of zie ik dat verkeerd.. Maar goed aflossen dus. Hoe denkt mijnheer Zalm daar dan precies over? Moet ik dus naast de dingen die ik afgesproken heb met de hypotheek verstrekker meer gaan betalen? Ik begrijp het gewoon niet meer. Heb geen tophypotheek, heb altijd zorgvuldig gekeken naar de kosten en de baten en er altijd voor gezorgd dat ik de lasten te allen tijden zou kunnen betalen ergo ze zijn laag terwijl ik dus wel aflos. Heb geen overwaarde opgenomen en daarmee heb ik een bezit dat tweemaal zoveel waard is dan de afgesloten hypotheek.. zelfs in deze tijd.

 

Ik ben heel benieuwd hoe mijnheer Zalm mij wil gaan verplichten deze overeenkomst op te breken en zijn problemen op te gaan lossen. Zo lekker makkelijk van hem om de problemen weg te schuiven naar de gewone lul. Ook ik ben wars van al die mensen die huizen bewonen die ver boven budget lagen en liggen ten tijde van kopen en die hebben betaald met aflossingsvrije hypotheken en andere wazige constructies, puur en alleen om maar groter te willen wonen, dikdoen voor de omgeving. Die mogen van mij best wat gaan betalen maar ook daar zit het probleem uiteindelijk bij de bank die besloten had dat die last wel te dragen was.

 

En dan die niet aflatende steun aan de banken in alle buitenlanden. Zou het niet verstandiger zijn om de economieën ter plaatse te steunen in combinatie met verzwaard toezicht op de uitgaven van het land zelf? Al die miljarden niet uitlenen aan die verschrikkelijke banken met achterlijke beloningen en slechts 1 doel, geld verdienen en het liefst zoveel mogelijk zodat de heren uit het kader hun 3e huis in een gesteund land kunnen kopen voor een prikkie? Als je de economieën actiever steunt kruipt een land uit de dalen waar ze in zitten. Handel meer structureren en halen wat er te halen valt. Meer sinaasappels uit Spanje, Olijven uit Italië en  eeuuuhh iets uit Griekenland 😉 Dat zal vast wel weer niet mogen van allerlei handel federaties die belangen hebben in andere landen omdat daar de landbouw of akkerbouw stevige subsidie krijgen. Subsidie omdat wat ze verbouwen meer kost dan het opbrengt.. .. tja…

 

Het zal wel aan mij liggen en ik zal het wel weer te simpel zijn maar inmiddels zijn zelfs bij mij de grenzen van het redelijk toelaatbare wel bereikt. Werk me de pleuris om een paar mensen aan de gang te kunnen houden. Neem of heb nooit onnodige financiële risico’s genomen en leef al helemaal niet uit de staatsruif. Al ruim 18 jaar zelfstandig ondernemer zonder enig recht op welke uitkering dan ook. Ben ook zeker bereid mijn steentje bij te dragen aan oplossingen van problemen zelfs als deze niet door mij veroorzaakt zijn maar de grens is langzaam wel bereid. En mijnheer Gerrit Zalm, van de bank die zonder blikken of blozen 1 van de hoogste bonussen ooit meegaf aan een vertrekkend medewerker die gaat mij nu vertellen dat ik nog meer moet doen?

 

Ik was dat niet van plan! Dan weet u dat vast mijnheer Zalm, u kunt me wat!

PVNEE ofzo?

 

Weet je, ik ben ernstig van het “leven en laten leven” principe. Oordeel niet zo snel over een ander en als ik dat al doe dan heb ik vaak wel een reden voor. Vandaag was wel een grappige dag op de social media. Ik hou van Politiek, ben zo’n nerd die partij programma’s ook echt leest. Gewoon omdat ik mag stemmen en mijn stem uit wil brengen op een partij waar ik wat mee heb. Dat is gedeeltelijk een gevoel maar niet in de laatste plaats ook de ideeën van een partij. Het zijn de ideeën die namelijk een goed beeld geven van de partij als geheel.

 

Zo zou ik niet zo snel op een partij stemmen die gefundeerd is op een geloof. Niet dat ik dat vervelend vind maar ik hang geen geloof aan en kan dan moeilijk kiezen voor iets waar ik het niet mee eens ben. Van nature ben ik liberaal en vind ik dat er een aanzienlijke mate van zelfregulering moet zijn in het leven van de mens. Te veel regels en overheidsbemoeienis leid tot luiheid en gemak. “Dat regelt de overheid wel” houdingen ben ik niet zo van. Uiteindelijk zijn we allemaal verantwoordelijk voor onze eigen daden en de consequenties van de acties die nemen.

 

Enfin vandaag was een aparte social media dag schreef ik al. Ik twitterde een bericht vanmorgen waarin ik mij af vroeg waarom de PVV als partij besloten had dat er een extra bezuinigingsronde moest komen voor de Publieke Omroep. Niet geheel onbevooroordeeld sta ik daar in. Ik werk in de media en met name bij PO dus het gaat mij direct aan. De bezuiniging die de PVV voor staat gaat over een 600 Miljoen. Dat is zo’n beetje het totale budget van PO waarmee ze dus eigenlijk aangeven dat het hele publieke bestel opgeheven moet worden.

 

Ik ga verder niet discussiëren over waarom wel of niet omdat dat een discussie is en geen monoloog en aangezien ik een enorme narcist ben wil ik hier alleen maar monologen houden! Ik twitterde dus dat ik er niet naar uitkeek dat we in de nabije toekomst alleen nog maar dagelijks programma’s als “In love with sterretje” voorgeschoteld kregen. Geen oordeel over wat voor soort programma dat die is maar laat ik het zo zeggen dat ik dat sterretje verder niet hoef te zien. Als ik een sterretje wil zien buk ik wel voor de spiegel.

 

Het volgende “gesprek” is wat er ontstond doordat er een vermeende PVV’er reageerde op mijn tweet. Ik zeg bewust vermeende wat ik twijfel ten zeerste aan de identiteit van de beste man/vrouw/het. Ik laat het verder aan jullie over hier wat van te vinden .. Vond het “boeiend” genoeg dit te plaatsen omdat als dit echt een PVV man/vrouw/het is het vrij duidelijk aangeeft hoe lastig ze het vinden een normale discussie aan te gaan.

 

Citaat: (heeule lange twitter verhalen!)

 

 

 

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 Beter dan al die linkse troep op TV van mijn centen #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:19:41 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Sorry maar dan kijkt u toch echt alleen de verkeerde dingen. Wellicht is rechts(wat ik trouwens zeker ben)kut beter dan links kut

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:20:59 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, zie het al media staatsruifvreter toch . #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:21:06 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Hardwerkende ondernemer inderdaad, en volgens mij is een politicus niet anders dan een staatsruifvreter? Nog meer dan ik zelfs!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:21:54 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV en daarmee bevestigt u te meer mijn vermoeden dat praten de PVV niet goed af gaat, populistisch kleppen wel! Dank! #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:22:56 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, gebakken lucht verkopen, media van onze belasting centen #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:24:00 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV ja die wisten we al, nog meer dan dat? Of is dit het niveau waar jullie mee werken? Ook goed maar dan pas ik me aan.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:25:19 +0000)

  • @Baklap2 said:

    Jammer dat een discussie met bijvoorbeeld @TEUN_PVVonmogelijk is omdat het bandje slechts 1 ding afspeelt. #pvvZal aan mij liggen denk ik

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:27:11 +0000)

  • @Baklap2 said:

    RT @TEUN_PVV@Baklap2 Beter dan al die linkse troep op TV van mijn centen #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:27:32 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, de waarheid is hard , voorlopig is #d66 en de#vvd het met ons eens 600 miljoen minder voor het linkse tuig van de P.O. #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:29:25 +0000)

  • @Baklap2 said:

    Vooral de herkenbaarheid en duidelijkheid van mensen als@TEUN_PVV boezemt veel vertrouwen in! Verscholen achter een Geert AVA, jammer

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:29:44 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV lol eens? Volgens mij bent u niet helemaal ingelicht en dat vind ik dan weer niet vreemd. Persoonlijk twitteren als PVV ..

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:30:47 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, ik ben niet levensmoe vriend , je linkse vriendjes hebben mij al vele doodsbedreigingen toegestuurd#pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:32:18 +0000)

  • @Baklap2 said:

    Maag goed genoeg gelachen met (of was het om)@TEUN_PVV het is tijd om weer aan de linkse hobby te gaan!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:32:27 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 mooi ,nog wel #pvv wen er maar aan

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:33:16 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV dat zijn niet mijn vrienden laat dat duidelijk zijn. Wens ook niet daarmee vergeleken te worden waarvoor dank!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:33:36 +0000)

  • @Baklap2 said:

    RT @TEUN_PVV@Baklap2 tja, de waarheid is hard , voorlopig is #d66 en de #vvd het met ons eens 600 miljoen minder voor het linkse tuig van de P.O. #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:33:50 +0000)

  • @Baklap2 said:

    RT @TEUN_PVV@Baklap2 tja, ik ben niet levensmoe vriend , je linkse vriendjes hebben mij al vele doodsbedreigingen toegestuurd #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:33:59 +0000)

  • @Baklap2 said:

    RT @TEUN_PVV@Baklap2 mooi ,nog wel #pvv wen er maar aan

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:34:12 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 ach, je bent nog jong en de wijsheid komt met de jaren #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:36:29 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV hahahahahhaha dat is dan niet in alle gevallen zo 🙂 Wel lachen met u #dijenkletser

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:37:08 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @Bettieke hahahahahhaha ik zweer je dat @TEUN_PVV dat een linkse hobby vind dat weer. Afschaffen al die regen, alleen maar zon!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:39:20 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @LavieJanRoos Benieuwd wat @TEUN_PVV daar van zegt Jan

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:39:49 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @LavieJanRoos @baklap2 nee, jan zit bij je fanclub en ben lid van pow , blij dat jullllie de boel van binnen uit, uithollen#pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:40:37 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @Pegasus4sun @TEUN_PVV geen anti bril maar het gemiddelde niveau van “jullie” is zo laag dat is echt tenenkrommend!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:41:35 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 @Pegasus4sun tja, 2de van onderen rechtshttp://t.co/haNNndVT #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:43:59 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    RT @Pegasus4sun@Baklap2 @TEUN_PVVTenenkrommend is de tunnelvisie die anti pvv heeft en zeker geen respect heeft voor andere denkwijze aan inhoud/feiten.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:44:47 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @Pegasus4sun @TEUN_PVV Volgens mij kiest u nou voor de tunnelvisie? Ik wil wel discussie voeren hoor!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:45:20 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 @Pegasus4sun welke partij stemt u ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:45:56 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV @Pegasus4sun Rechts, al jaren VVD maar twijfel deze keer.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:46:25 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV @Pegasus4sun En als jullie eens serieus discussie zouden voeren in plaats van gelijk stelling nemen zou het wat kunnen worden!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:47:00 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 @Pegasus4sun tja #VVD 600 miljoen bezuinigen op het linkse tuig P.O. #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:47:50 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV @Pegasus4sun nee hoor dat ziet u toch echt verkeerd, 600 miljoen is PVV niet VVD. Bezuinigen is ok maar afschaffen zo is laf

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:48:24 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV @Pegasus4sun hoe fijn ik het ook vind te twitteren met u beide ga ik weer wat werk verzetten van uw geld! Waarvoor dank!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:49:26 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV @Pegasus4sun en geen dank dat u dat van mijn geld doet!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:49:49 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 @Pegasus4sun tja, toch echt #vvd en #d66 die 600 miljoen #pvv #Feiten

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:51:59 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 @Pegasus4sun tja, na 46 jaar als CMFIC gewerkt te hebben , leef ik van mijn eigen duur verdiende centjes #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 11:54:19 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV en wie waren uw klanten als CMFIC? Vast geen overheden dan? (verwacht geen eerlijk antwoord trouwens) of is dat anders?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:05:25 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 SHELL , EXXON , ARAMCO , BP , CHEVRON , UNIONOIL , TOTAL , DSM NAM , IROS/OSCO , wintershall , etc.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:10:07 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV grote namen hoor, gek dan had ik toch een andere discussie verwacht. Misschien zie ik het allemaal wel verkeerd inderdaad.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:11:40 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja ,misschien heb ik wel wat meer gezien mejonge

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:12:58 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @Pegasus4sun @TEUN_PVV en de twijfel zit in dezelfde rigide houding en domheid betreffende ontwikkelingshulp en 140 km prietpraat

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:13:22 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV wellicht helaas zullen we het nooit weten, for all we care was u ooit bordenwasser bij die bedrijven.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:14:14 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 @Pegasus4sun tja ooit gewerkt in AFRICA of in een van die fijne moslim landen?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:14:59 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 nee , E/I en process control

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:16:00 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV overigens niets mis met bordenwassers, hardwerkende individuen.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:16:04 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 ach projecten met 3000 man in de desert

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:17:48 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 heb je wel eens echt gewerkt ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:21:50 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 wat voor links pretstudies heb je ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:23:00 +0000)

  • @Baklap2 said:

    RT @TEUN_PVV@Baklap2 heb je wel eens echt gewerkt ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:23:23 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV en daar komt het niveau wederom naar boven, althans het ontbreken daarvan. Aannames mijn waarde, aannames.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:24:15 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, ontwijken van antwoorden

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:26:41 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja http://t.co/haNNndVT #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:27:32 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja en toen was het stil . #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:30:05 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV als u nou een echte vraag zou stellen hoefde ik deze niet te ontwijken.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:30:34 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 welke pretstudies ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:31:23 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV straat universiteit op eigen kosten!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:35:18 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, was ik al bang voor , rijke pa universiteit ,#gooi watje #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:36:29 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV lezen blijkt ingewikkeld, en op de persoon spelen is zo’n zwaktebod.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:39:21 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 vind ik ook, bordenwasser is niet op de persoon ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:45:16 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV nee hoor dat was bevestiging van het feit dat u zich verschuilen wil achter anonimiteit, ik niet.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:47:57 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 dankzij uw bashen van de #pvv moeten mensen 24/7 beveiligd worden , http://t.co/vINKfIHE

    (On: Mon, 09 Jul 2012 12:54:49 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV wederom aannames, ik bash niet ik ben het alleen fundamenteel oneens met de PVV dat is wat anders!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:03:06 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    RT @Verraadvanlinks: En nu alleen het alcoholisten gedeelte van paps overgenomen? #faal RT @klaaswhat:@TEUN_PVV @Baklap2 Mijn vader was arbeider & alcoholist.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:03:14 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Juldann @Baklap2 de luis in de pels van links

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:18:25 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @Juldann Dat weten we helaas geen van allen wie@TEUN_PVV is. Vooralsnog houden we het maar op een Trol.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:18:30 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Grappig dat u slechts 8 jaar ouder bent en het dan al 46 jaar presteert CMFIC te zijn. Dat is knap! Maar goed dat is een aanname.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:24:28 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Het lijkt zelfs dat uw hele imperium gebouwd is op ontwikkelingshulp, bijzondere constatering. Was leuk met u twitteren, dank!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:28:48 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 66 mejonge

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:32:42 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Dat zou ik niet snel gedacht hebben, nogmaals dank voor de tweets. Fijne middag.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:37:54 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 zelfde mejonge

    (On: Mon, 09 Jul 2012 13:39:07 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Vessie1 @Baklap2 welk verzorgtehuis ? #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 14:50:32 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @MrsEkdom @Baklap2 205 euro per werkende inwoner per jaar in 020 dus geen 0.9 cent #pvv #82miljardkunstcultuur

    (On: Mon, 09 Jul 2012 15:31:25 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    ik ook niet tja #feiten heeft links het altijd moeilijk mee #pvv@MrsEkdom @baklap2

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:09:57 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV “Jullie” programma (want ik twijfel aan de echtheid van u) is puur retoriek en feitelijk zeker niet correct 🙂 So be it!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:12:08 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, ach die mening mag je hebben als #pvvbasher alleen is die niet gebaseerd op #feiten

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:14:29 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Zolang u mij links noemt neem ik niets serieus. Maar dat station waren we voorbij.En ik ben geen PVV basher nogmaals ik lees goed!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:16:12 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 nu dan , geef eens iets inhoudelijks #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:19:29 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @MrsEkdom @baklap2 tja #vvd is links van de #pvv wil nu met linkse partijen regeren toch

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:53:29 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV terug naar de gulden is een mooi voorbeeld, terug naar iets dat niet bestaat gaat niet. Kan net zo goed terug naar de zloty zijn.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:57:22 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV minder regels bepleiten jullie en vergeten dat een groot deel van de ellende van nu komt door gebrek aan regels.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:58:51 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV minder overheid maar meer controle, teams in de koffieshop. Wie gaan dat doen? Overheid of private bedrijven?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 16:59:39 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV zijn ook punten waar ik wel sympathie mee heb zoals kritisch richting Europa. Uitstappen is onzinnig en budgettair onrealistisch

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:00:57 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV straffen volgens het Amerikaanse principe levert meer problem op dan ze oplossen. Mens in, beest er uit.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:01:59 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV milieu is een probleem voor de generatie na ons als we jullie volgen ergo na ons de zondvloed. Kortzichtig en populisme ten top.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:03:35 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV enfin, genoeg ik hoop dat mensen verstandig genoeg zijn en zelf beslissen of dat nou rechts, links of in het midden is.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:04:37 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 1 Regels,wet moet je handhaven dus geen linkse taakstraffen , politie niet bekritiseren

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:05:50 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 2 zwitserland draait anders goed buiten de EU

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:06:29 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV zwart wit gedrag, aan uit, links of rechts en dat is typisch PVV gedrag. Ongenuanceerd en lomp.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:07:28 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 Hardere straffen , 10 man op een cel , doodstraf invoeren vind ik persoonlijk (Brevik , Volkert)

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:08:28 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Zwitserland draait lang niet zo goed als een ieder denkt.Bankgeheim was ooit de drijvende kracht achter dat land.En er zijn bergen

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:10:31 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, kernenergie geen CO2 uitstoot , windmolens draaien op subsidie , LNG, aardwarmte , biomassa en zonnepanelen aanvulling

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:11:08 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 RIO+20 net afgelopen ,100.000 man gevlogen, volllgezopen en volgevreten op kosten van de gemeenschap#millieumafia

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:13:22 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV hardere straffen, doodstraf klinkt best veel naar wat jullie proberen te stoppen #sharia Onderzoek wijst uit dat dit niet werkt.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:14:13 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV kernenergie is dus “na mij de zondvloed” politiek. Dat lossen mijn kinderen maat op.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:15:02 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 Zweden , zwitserland Noorwegen UK , Denemarken lachen zich dood om die euro

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:15:05 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 kernafval 1 jaar,1 kubieke meter, bij opwerking 0,25 kub , afbreken door nanotechniek in de toekomst mogelijk , geen CO2 uitstoot

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:19:01 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV ik ben net zo min als u gecharmeerd van de verkwisting met de euro maar verlaten is de slechtste oplossing. Actief oplossen beter

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:19:21 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV het klinkt allemaal prachtig die retoriek maar het is zo zwak. Stilstand is achteruitgang dat zou u als CMFIC moeten weten.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:21:07 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 oplossing is dat wij miljarden betalen aan cyprus , italie, spanje, portugal,malta Griekenland eruit is goedkoper

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:21:32 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV dat zeg ik nogmaals, doorschuiven naar de volgende generatie. U verteld het alleen anders.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:21:54 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja en zacht heelmeesters maken stinkende wonden

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:22:54 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Wellicht had er in het programma bij moeten staan dat al het kernafval naar Islamitische landen verscheept moet worden? #idee

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:24:13 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV amputeren is dan de andere optie die u aandraagt, inderdaad een optie.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:25:03 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV en al die ellende is ten dele (groot deel) te wijten aan falende controle van een overheid die u geen regels wilt laten opleggen

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:26:17 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 niet waar , via Nanotechniek is het aftebreken in de toekomst , verder in de toekomst kernfusie,

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:26:28 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV in de toekomst zouden we op de maan wonen zeiden ze 30 jaar geleden, jullie zeggen doorschuiven en hopen dat het goed komt.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:28:35 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 welke ellende heb je het over ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:29:23 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV de financiële ellende waar we in verkeren

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:30:51 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja ,club van Rome in 1973, in 2010 geen crude meer en gas , tja nu 2012 en?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:31:57 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    tja, euro RT @Baklap2@TEUN_PVV de financiële ellende waar we in verkeren

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:32:52 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV exact, en daar gaat uw eigen vergelijk manco. U kunt het noemen zoals u wilt maar het blijft doorschuiven naar de generatie na ons

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:33:03 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Nee hebberigheid en wetteloosheid. Zwakke controle en een bankensector die vrije hand heeft gehad.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:33:49 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja, geef alleen maar feiten , zeg maar waar ik fout zit

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:35:26 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Nou een feit is wat anders dan een aanname toch? Of herschrijven we de definitie van een feit?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:36:06 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    tja EU RT @Baklap2@TEUN_PVV Nee hebberigheid en wetteloosheid. Zwakke controle en een bankensector die vrije hand heeft gehad.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:36:27 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 nou weerleg het maar

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:38:18 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV ik doe niet anders maar u weigert (of kunt) geen argumenten aandragen die stand houden. Omdraaien is eenvoudige interview techniek

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:39:02 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 windmolens ? duuzaam ? Co2 vrij? hoeveel Megawatt ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:50:58 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Door het uit te sluiten stop je de ontwikkeling en daarmee innovatie. Terug naar af dus.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:51:53 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 wat sluiten we uit dan ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:53:32 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV elke vorm van schone energie. Stimulans halen jullie weg en daarmee ontwikkeling en dat is jammer.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:54:16 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 je bedoelt subsidie ? tja, moet natuurlijk wel concurrerend zijn zonder subsidie

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:55:55 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 wat is volgens jou dan schone energie ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:57:11 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Ik weet niet of die er is maar Kernenergie ook niet de oplossing.Teruggeven van het kwartje ook niet en 140 rijden helemaal niet

    (On: Mon, 09 Jul 2012 17:59:23 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja dus je hebt geen oplossing , wij wel #pvvkernenergie

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:02:33 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Nee jullie maken het erger en pakken dan een doekje voor het bloeden. Dat is heel wat anders

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:03:10 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 150km/uur is beter

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:03:19 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV vermakelijke conversatie maar wij komen er niet uit, mijn stem zullen jullie niet krijgen. Alsnog fijne avond.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:04:32 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 wij hebben tenminste een oplossing #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:04:40 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV een schijnoplossing en weer populistisch maar dat is synoniem aan de #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:05:28 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 zelfde #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:06:01 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja geef het alternatief ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:07:04 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV verlaging maximum snelheid, wind en zonne energie en stimuleren ontwikkeling. Maar dat verkoopt lastig aan Henk en Ingrid 🙂

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:08:46 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 verlaging max. snellheid geeft file vorming dus meer uitstoot

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:10:13 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV pure onzin echt kul en ongefundeerde “feiten” Doorstroming is doorstroming en dat werkt met 140 niet beter.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:11:24 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 wind n zonn panellen mooi , wind: fq converters , kabels, flowbatterijen trafos etc , zonnepanelen dc/ac converters en vemogen ?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:16:05 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV begrijp dee laatste tweet niet helemaal, mijn excuus.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:17:50 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 aantal autos per minuut per km bij 140 is meer dan bij 80 dombo

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:18:33 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV wat is dat nou voor rare vergelijking? 80/140

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:19:23 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV mooi woord trouwens “Dombo”

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:20:37 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 zonnepanel veel randapp.en kabels zelfde bij windmolens

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:21:19 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 130/140 ook

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:21:50 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV aha maar dat is niet anders in andere energie oplossingen toch?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:24:05 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV Vol is vol en of dat met 140 of 100 is maakt niet uit. Sneller rijden is in NL vrijwel onmogelijk dat weer elke regelmatige rijder

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:24:49 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tegendeel is bewezen

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:26:10 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV kunt u mij daar een link van sturen?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:26:36 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 http://t.co/gEhTPboK

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:29:49 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV dank!

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:32:03 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV duidelijk daar staan beide situaties in en hebben we allebei gelijk. Geen zwart wit dus.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:33:51 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja begrijpend lezen valt niet mee he

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:40:01 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV heeft u het niet gelezen dan? Of beperkt tot de quote uit het bericht en niet het originele artikel?

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:40:45 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV De file lost zo op. Bestuurders rijden dan wel korte tijd langzamer, maar zijn uiteindelijk sneller op hun bestemming,’ #quote

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:41:42 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV http://t.co/hFlvhZBA

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:42:12 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV en een mooi inzicht over strenger straffenhttp://t.co/6TIw9ztw Ook geen zwart wit. Nuance

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:43:16 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja gemeten 30% minder files #feiten #pvv

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:43:24 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV door variabele inzet harder of langzamer niet alleen harder. Halve waarheden en ongenuanceerd 🙂

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:44:02 +0000)

  • @Baklap2 said:

    @TEUN_PVV maar nu ben ik er klaar mee, tijd voor rust op de bank en lichte gesprekken.

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:45:00 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 tja van de k.u. t. Prof. Dr. D. Stapel onderzoek

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:45:36 +0000)

  • @TEUN_PVV said:

    @Baklap2 doe je best

    (On: Mon, 09 Jul 2012 18:45:57 +0000)

     

    LINK naar externe pagina

Vallen maar

Weet je wat me opviel vandaag? De zucht naar het vallen van een kabinet. Iedereen die de politiek een beetje volgt houd in de gaten wat er in het Catshuis gebeurt. “Er waren moeilijke fases” werd ons te kennen gegeven via de pers. En gelijk op bijvoorbeeld Twitter waren de berichten niet van de lucht.

Geen tijd voor gekissebis en plucheplakkers. Het is de hoogste tijd voor een coalitie die wel wil hervormen #catshuis

schrijft Jolande Sap op haar twitter account. Vele anderen volgen haar met teksten als “Laat maar vallen dat kabinet” en “genoeg is genoeg” maar wat schieten we daar mee op?

Ik ben het ook zeker niet eens met alle voorstellen die het kabinet ons voorschotelt maar dat is ook democratie. “Wij” hebben met ons allen deze coalitie in het zadel geholpen en daar moeten we het gewoon 4 jaar mee doen. Een wijs vriend zei ooit “Alles wordt bepaald door het alternatief” en niets is minder waar. Stel dat het kabinet zou vallen, wat dan?

“Verkiezingen” roepen we dan met zijn allen. In de tussentijd zitten we met een demissionair kabinet wat helemaal niets meer kan doen. Geen plannen voor nu en of de toekomst (slecht of goed). Dan verkiezingen en dan de drama’s van coalitie vorming. Al met al zijn we zo een maand of 4 verder. In die 4 maanden gebeurt er dan helemaal niets en in deze tijden is dat heel erg onverstandig.

Voor hen die het nog niet gemerkt hebben, het gaat niet zo goed met ons. En de ellende is dat we dat pas vaak veel later doorhebben. Het ijlt na zeg maar. De meeste mensen voelen de crisis nog niet zo hard en doen gewoon hun ding. Ja als je een huis wilt kopen of weet ik veel wat dan in ene zie je dat de tijden anders zijn. Maar ondernemers voelen de crisis al een tijdje en doen hun uiterste best met gespaarde middelen en creatief ondernemen de pijn te verzachten voor eigen beurs maar ook voor  de beurs van de medewerkers. Er komt een moment dat dit niet meer gaat en dan zullen de eerste tekenen zichtbaar worden.

Alles is duurder aan het worden. Er laat iemand een scheet in het midden oosten en de benzine prijs stijgt 5 eurocent. Is het een natte scheet soms wel 10 cent. Ziektekosten rijzen de pan uit en de beurzen laten de pensioenfondsen in de kou staan. Alles bij elkaar stuwt dat de kosten zo hoog op dat we dat allemaal voelen. Nu stuurloos ronddobberen is zinloos.

Mijn oproep, laat ze lekker de plannen maken en waar mogelijk uitvoeren. Eens of niet we moeten het er nog even mee doen en als blijkt dat er plannen zijn die echt niet door de beugel kunnen dan hebben we nog zoiets als een 2e kamer die daar roet in het eten kan gooien.

Nog even en dan kunnen we op normale manier het beleid van deze coalitie afstraffen en kiezen wat we willen maar ik hoop vurig dat we dat nu nog even niet hoeven te doen.

Wat heb je te verbergen? #zorg

Even geleden schreef ik een blog over het debat dat gehouden is (en gehouden gaat worden) over het fixeren van demente ouderen. Er is sprake van een nieuwe wet die kaders zou moeten stellen aan het hoe en waarom. De wet is niet goed overdacht (wat mij betreft) en kan op nog wel wat tegenstand van mij en hopelijk anderen wachten. Naar aanleiding van dat blog nam een instantie contact met mij op. Of ik bereid was in een interview te vertellen wat mijn gedachten en met name mijn bezwaren waren wat betreft dit wetsvoorstel. Omdat het mij direct raakt en ik weinig andere middelen heb dan zoiets was ik uiteraard beschikbaar voor een dergelijk interview. Het zou mij de kans geven aan een groot publiek de bezwaren uit te leggen wat betreft het voorstel.

Ze (en als jullie het goed vinden laat ik de naam nog even weg) zouden het mooi vinden als mijn moeder, welke Alzheimer heeft, aanwezig zou zijn bij dit interview. Het “verkoopt” beter als je een beeld hebt van iemand die het aangaat toch? Na even nagedacht te hebben ben ik akkoord gegaan met dit voorstel. We zouden in het huis waar mijn moeder verblijft opnemen in haar eigen kamer….

Eikel als ik ben wil ik dat dan volgens de normale wegen laten lopen en heb netjes het huis geïnformeerd over wat zou kunnen gaan gebeuren. Het was nog niet zeker of  het interview gedaan zou worden en wanneer al helemaal niet. Items als dit hebben pas echt waarde als het strak op de actualiteit ligt ergo het vervolgdebat over deze wet. De mensen ter plaatse, van de werkvloer, kennen mij redelijk goed. Ben een trouwe bezoeker van mijn moeder en over het algemeen niet al te moeilijk. Zolang ik maar zie dat ze hun best doen mijn moeder goed te verzorgen is het mij prima. Na duidelijk uitgelegd te hebben dat het mij niet gaat om de verzorging maar om het management van dergelijke “bedrijven” vonden ze het al helemaal geen probleem.. totdat…

De persdienst van de zorgverlener lucht kreeg van het op stapel staande interview… Ik kreeg duidelijk te vernemen dat het onmogelijk was op te nemen in het huis. Alle flauwe smoezen werden er bij de haren bijgetrokken zoals privacy van de bewoners etc. Ik had al eerder afgesproken dat het filmen alleen zou kunnen met mijn moeder daar ik alleen daar zeggenschap over heb. De reactie was nogal fel, feller dan ik had gedacht. En dan mijn waarde bloglezers moet ik toegeven dat mijn wantrouwende karakter eigenschappen de bovenhand krijgen.

Waarom zouden ze dat niet willen? Filmen in de kamer van mijn moeder met alleen mijn moeder en ik, niemand anders hoe kan dat de privacy van andere bewoners in gevaar brengen? Een kul verhaal natuurlijk.. daar zijn duidelijke afspraken over te maken met elkaar. Nee het klinkt bij mij als pure angst, angst dat er zaken naar boven komen die liever niet aan het grote publiek getoond moeten worden. Dat alleen sterkt mij al in mijn stelling wat betreft deze wet, de zorg is (in veel gevallen) in handen van mensen die geen idee hebben waar ze over praten. Het enige dat ze zien is inkomsten.. en die zijn er zat. En hoe minder uitgaven des te meer inkomsten en des te meer idiote subtaken ze kunnen verzinnen.

Nou is het nog niet duidelijk of het interview doorgaat om eerder genoemde redenen zoals actualiteit en of het wel “past” binnen de uitzending, maar als het doorgaat (wat ik stellig hoop!) dan ga ik het toch op het spits drijven. Stoïcijns ga ik daar naar binnen met een 3 mans camera ploeg en ga op de kamer waar mijn moeder zich suf voor betaald zitten en gewoon ons ding doen. Het is haar kamer zolang ze daar zit en dat geeft haar recht op privacy en het geeft haar het recht daar te doen wat ze wil. Omdat zij niet meer bewust de keuze kan maken ben ik als wettelijk vertegenwoordiger gemachtigd dergelijke beslissingen te nemen voor haar en dat zal ik zonder twijfel doen.

Dus “verzorgende instantie” maakt u zich geen zorgen, als u geen zaken heeft die het daglicht niet kunnen verdragen hoeft u zich geen zorgen te maken.. is dat wel zo dan is zorgen maken wat mij betreft voor u net zo goed nodig als dat wij die zorgen hebben.

Ps, overbodig te zeggen maar ik doe het andermaal.. Alle direct betrokkenen op de vloer doen hun uiterste best binnen de kaders van het haalbare de mensen te verzorgen. Mijn kruistocht is ook zeker niet tegen hen, zij hebben mijn respect al. Mijn aversie gaat uit naar dat zakelijke kader wat er boven hangt en via allerlei slinkse manieren aan carrière bouw doen in plaats van het zinvol managen van zorg.

Het blog waar het mee begon vind je HIER